Inhotim Centrum moderního umění se nachází v Brumadinho, vesnici poblíž Belo Horizonte, hlavního města brazilského státu Minas Gerais. Osobní iniciativa důlního podnikatele Bernardo Paza se zasloužila o neobvyklý architektonický koncept muzea. Místo návrhu jediné unikátní budovy vzniklo mnoho pavilonů roztroušených v parku o rozloze přibližně 35 hektarů.
V galerii Adriana Varejão jsou k vidění dvě díla vystavovaná Cartier Foundation: socha Linda do Rosário a polyptych Celacanto Provoca Maremoto (s dalším rozvojem projektu umělec později vytvořil další čtyři díla přímo pro tuto galerii). Projekt je zasazen do svahu s malým sklonem (typická topografie Minas Gerais) a je částečně obklopen původním lesem. Parcela byla dříve využívána jako úložiště kontejnerů. Původní terén byl upraven: část zeminy se vyhloubila a vytvořila se tak velká horizontální rovina potřebná pro úložné prostory.
Cílem projektu je přeměna původní topografii této parcely a navržení umělého prvku: pravidelného železobetonového bloku, částečně zasazeného do svahu. Konstrukci tvoří nepravidelné opěrné zdi, které vytváří prostor v přízemí a nesou prostřednictvím dvou středových trámu a čtyř sloupu integrovaných ve zdi zatížení bloku.
Budova byla koncipována jako spirála, která spojuje dvě různé úrovně parku, střídajíc momenty zúžení / pasáže a rozšíření/ výstavní prostory: z přízemí, (1, zúžení) ve středu jezírka, v úzké promenádě, pryč z budovy, (2 rozšíření: část Varejãa- Panacea Fantastika, kachlová lavice s kresbami halucinogenních rostlin) malé náměstí v přízemí, (3 zúžení) Promenáda vede k budově, (4 rozšíření: socha Linda do Rosário a malba The Collector) přízemí, v zemi, pod betonovou kostkou, (5 zúžení) Schody; (6 rozšíření, polyptych Celacanto provoca maremoto) První dlažba, uvnitř betonového bloku (7 zúžení) rampa; (8 rozšíření: další kachlová lavice, nyní s kresbami ptáků, Passarinhos-from Inhotim to Demini) Terasa, nad betonovým blokem ;(9 zúžení) Most. A obráceně.