Nová cukráreň (či skôr francúzska patisserie) vznikla na Špitálskej ulici. Jej majitelia Slovenka Barbora a Francúz Yoann sú cukrári, ktorí remeslo vyštudovali a praktizovali v Paríži. Po dávrate do Bratislavy hľadali priestor, kde výtvory z ich sladkých kolekcií vyniknú.
Na rušnej Špitálskej ulici sa nakoniec našiel vhodný priestor - okrem toho, že má atmosféru veľkomesta, ponúkal aj ideálny priestor pre výrobňu priamo prepojenú s kaviarňou. To bol základ konceptu - cukrárne i architektúry. Monopriestor, kde hranicu medzi kaviarenskou časťou a výrobňou tvorí na mieru vytvorená vitrína plná farebných sladkostí. Návštevníci si pri príchode môžu prezrieť zákusky. Ak zotrvajú a ich pohľad skĺzne iba o kúsok ďalej, vychutnajú si aj ich výrobu v priamom prenose.
Výrobňa je „naplnená“ technológiou a rozdelená na pracovné ostrovy pre ergonomickú prácu cukrárov. Profesionálne "nerezové" chladničky, mrazničky, šokery a pece sú funkčnou náplňou tejto časti. Bolo potrebné nájsť spojovacie prvky, ktoré vizuálne zjednotia "technickú a prevádzkovú zónu".
Tých je hneď niekoľko - najdôležitejším spojovacím prvkom je jemná ružová farba. Tá sa objavuje vo vizuálnej identite i v interiéri v rôznych materiálových prevedeniach. „Cukrový“ efekt ružovej mramorovanej podlahy sa "rozlieva" po celom monopriestore, vystupuje na schodíky do vyvýšenej hygienickej zóny a zázemia za výrobňou. Tieto priestory sú taktiež odhalené oku návštevíka. V hygienickej časti sa ružová v dámskej toalete mení na rovnako zafarbený obklad, tak ako v nike v predmiestnosti so spoločným umývadlom - pre dámy i pánov.
Ďalší zo zjednocovacích prvkov sa vyprofiloval úplne prirodzene pri konzultáciách s cukrármi - použitie prírodného kameňa. Žula s lešteným povrchom je ideálna vďaka jej vlastnostiam. Kameň je použitý na pracovnej ploche na prípravu zákuskov. Netypická "ťahavá" kresba pripomínajúca vrstvenie mramoru sa stala silným vizuálnym prvkom v interiéri cukrárne. Dosky z kameňa materiálu sú v priestore uložené v horizontálnej aj vertikálnej polohe - na početných pracovných plochách, kaviarenských stolíkoch a na obklade vitrín. Tie dostali tiež akcent v podobe mosadzného loga.
Mosadz je rovnako významným materiálom v priestore - odkazuje na eleganciu klasických francúzskych cukrární. Rozvetvené rúrkové svietidlá s malými sklenými guľami na ich koncoch "uzatvárajú" vysoký - viac ako štvormetrový priestor a vytvárajú tak noblesnú kaviarenskú atmosféru. Ich menšie dvojičky sú umiestnené i vo výrobnej časti nad centrálnym ostrovom. Efekt početných svetelných zdrojov je podporený zrkadlením. Na hlavnej stene v kaviarenskej časti v piatich vysokých oblých zrkadlách, ktoré sú lemované tlmeným podsvietením a vo výrobnej časti v zrkadlovej stene ukrývajúcej technologické rozvody.
Pre doladenie „sladkej“ atmosféry boli využité mäkké tkaniny - lesklý zamat v príznačnej ružovej a doplnkovej modro-zelenej farbe. Na dotyk príjemné látky pokrývajú na mieru vyrobenú lavicu prebiehajúcu na kaviarenskej stene pod zrkadlami a pohodlné stoličky. Ťažké závesy uzatvárajú na noc výklady. „Ružová opona“ padne, keď sa skončí cukrárske divadlo.
NOIZ architekti