no studoval jsem "to" velmi dlouho nez jsem se pustil do komentare...Pri pohledu "z kopce" mi objekt pripada jako kdyby nekdo posadil obri krychli mezi pyramidy v Gize, avsak pri spodnim pohledu se mi jevi objekt jako zdarila rekonstrukce. No radej bych byl obcan z "dolni" . Co se tyce interieru - designer s velkym smyslem pro humor navrhl tv nad sedackou, jinak si to nedovedu vysvetlit
Dle mého vkusu a pocitu je to překombinované. Interiér působí vcelku příjemně, ale také stísněně. Ovšem zdar všem stavbám, které nejsou katalogové na klíč !
“Dům se však nachází v památkové zóně, tudíž bylo nutné dodržet dané regulativy, například ponechání sedlové střechy do uliční fronty."
Jestliže toto řešení uspokojuje "dané regulativy" památkové zóny pak taková "ochrana" nemá cenu ani papíru, na němž je napsána.
“Investor tak získali(sic) nádherný výhled a jedno patro navíc,"
Vzhledem k tomu, že architektura je především umění veřejné, v tomto případě 99.99% kolemjdoucích (či kolemjedoucích) nikdy neokusí ten "nádherný výhled" (ni "jedno patro navíc"). Toliko zcela nepodařený pokus o spojení nového s již stojícím.
"..o pár ulic dál se nachází tzv. Kolonie Nový dům, tudíž zjevnou inspirací se stala funkcionalistická levitující krabička."
Na první pohled (viz. obzvláště obr. 1) spíše těžkou krabicí navrch znásilněná prvorepubliková vilka.
Již dosti dlouhou dobu je zcela zřejmé, že tradiční (z italského "tradare" česky "předávati") architektura (česky umění-od slova "uměti"- stavět) se stále více odlišuje od dnes naprosto převládající (moderní) architektury, umění dnes stále zřetelněji pocházejícího ne již tolik od "uměti" jako spíše od "umělý".
Jedná se o souvislost mezi množstvím (kvantitou) a jakostí (kvalitou) porovnáme li výsledky práce těch snad ani ne pár desítek ročně vysokoškolsky vyškolených architektů za první republiky, se snad již tisícem ročně vyškolených architektů, dnes? Podobně jako tehdy člověk s pouhou maturitou byl již považován za vzdělance (česky intelektuála) leč dnes maturuje drtivá většina mladých.
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.
Jestliže toto řešení uspokojuje "dané regulativy" památkové zóny pak taková "ochrana" nemá cenu ani papíru, na němž je napsána.
“Investor tak získali(sic) nádherný výhled a jedno patro navíc,"
Vzhledem k tomu, že architektura je především umění veřejné, v tomto případě 99.99% kolemjdoucích (či kolemjedoucích) nikdy neokusí ten "nádherný výhled" (ni "jedno patro navíc"). Toliko zcela nepodařený pokus o spojení nového s již stojícím.
"..o pár ulic dál se nachází tzv. Kolonie Nový dům, tudíž zjevnou inspirací se stala funkcionalistická levitující krabička."
Na první pohled (viz. obzvláště obr. 1) spíše těžkou krabicí navrch znásilněná prvorepubliková vilka.
Již dosti dlouhou dobu je zcela zřejmé, že tradiční (z italského "tradare" česky "předávati") architektura (česky umění-od slova "uměti"- stavět) se stále více odlišuje od dnes naprosto převládající (moderní) architektury, umění dnes stále zřetelněji pocházejícího ne již tolik od "uměti" jako spíše od "umělý".
Jedná se o souvislost mezi množstvím (kvantitou) a jakostí (kvalitou) porovnáme li výsledky práce těch snad ani ne pár desítek ročně vysokoškolsky vyškolených architektů za první republiky, se snad již tisícem ročně vyškolených architektů, dnes? Podobně jako tehdy člověk s pouhou maturitou byl již považován za vzdělance (česky intelektuála) leč dnes maturuje drtivá většina mladých.