Rodinný dům v Bělkovicích

Dům s možností růstu

Rodinný dům v Bělkovicích
Interiér:Eva Eichlerová, Milena Galátová
Adresa: Bělkovice-Lašťany 658, Bělkovice-Lašťany, Česká republika
Investor:manželé Sadílkovi
Projekt:2004-05
Realizace:2005-08
Zastavěná plocha:140 m2
Obestavěný prostor:594 m3
Náklady:4 900 000 CZK


zpět na článek
15 komentářů
trava
macin
| 16.07.09 10:00
dotaz, mozna hloupej, jak se udrzuje trava v tomhle sklonu,
dštské pokoje z obýváku?
bedrich japný
| 16.07.09 11:02
to musí mít všichni radost...
půdorys
presso
| 16.07.09 11:05
Je to krásné, ale jak moc je praktické umístit dětské pokoje přímo vedle obýváku? To snad vylučuje možnost večer si posedět, pozvat přátele... navíc asi děti do koupelny a na wc poběží přes obývák a jídelnu - to by se mi taky nechtělo No... a kdyby někdo zakoplnul na schodech, takto tvarovaného zábradlí se bude špatně chytat... nebo se pletu?
konečně
Jirka
| 16.07.09 02:19
Kolem domku občas jezdím na kole, tak konečně vím kdo je autorem. Umístění dětských pokojů taky moc nerozumím, naopak moc se mi na okraji obce v blízkosti lesa líbí zelená střecha, a nepravidelná omítka. Bohužel okolní domky jsou tradiční přehlídkou pestré katalogové produkce.
dotaz
sandokan
| 16.07.09 02:28
chci se zeptat autora jaky materiál použil v koupelně na podlaze a na stěne ? děkuji
pěkné
Vích
| 16.07.09 03:27
a elegantní, přijde mi ale, že kombinace technicismu s rustikální ekologičností je sice na první pohled efektní, ale v podstatě je navzájem oslabující a bere celku na klidu a pohodě.
Japonce
A.J.K.
| 16.07.09 08:30
v drtive vetsine povazuji za mistry - v tomto pripade jsem silne zklaman.
některé odpovědi uživatele
martin sadílek
| 17.07.09 11:21
- podle mě vypadá interiér technicistní jen na fotkách, sám jsem byl překvapen jak to vyznělo. Skutečnost je zcela jiná. Představte si tři neustále se pohybující barevné šmouhy, které navíc po všem kreslí, svá díla věší na stop a stěny a všude jsou nějaké hračky a velké barevné polštáře. Povrchy, žádné záhyby a všechno uzaviratelné je čistě praktický důvod. Zabydlený interiér je ovšem zcela nepublikovatelný a odradil již nejednoho odvážlivce
- Materiál v koupelně jsou velkoformátové keramické obklady Kerlit (CDE) - užívat s rozvahou
- Okolí bohužel nectí ani územní plán, my jsme byli druzí a když se dívám na fotky před zastavěním okolních parcel chce se mi brčet. Nepodařilo se strhnou ostatní k výstavbě něčeho jiného...
- Děti jsou a dlouho budou v patře. Aktuálně - v jednom pokoji na konci šuplíku mám pracovnu, v druhém je denní herna. Všichni naši přátelé jezdí s dětmi. U nás je to opačně, děti diktují režim. Obývák není náš (dospělý) prostor (neosahuje televizi), ale prostor společný, a až budou děti velké, budou rádi že mohou používat okna k tajným akcím a rodiče, že mají v patře.
-Madlo funguje. Nejmladší již na něho dosáhne. Ono se to nedrží, ale hladí (funguje na tření), když se člověk potřebuje chytit a přitáhnou, zabírá ta hrana u zdi)
-radost všichni máme
-tráva se neudržuje, a oproti realizaci je případné posečení srpem nebo vytržení plevele, úplně v pohodě. Chci zkusit nějaké zvíře, začnu u králíků, možná ovce..kamzík se bude špatně shánět
pro A.J.K.
sauer
| 17.07.09 06:52
Možná je to tím, že tenhle Japonec se sice narodil v Japonsku, ale žije již dlouho v Čechách.
re: některé odpovědi uživatele
roman strnad
| 17.07.09 08:45
díky za feedback k předchozím příspěvkům debatérů.
prosil bych, mohl byste přidat zmíněné fotky zabydleného interiéru, plosim plosim. podle popisu to zní zajímavě.
třeba se jednou řekne: tihle byli první rozumní když se začlo konečně fotit bydlení v bydlecích stavbách:>
dík, r.
pravda,
Vích
| 18.07.09 09:22
ono bydlení a design nejsou vždy zcela kompatibilní kvality.
materiál dlažby a obkladů v koupelně I.NP
Tomáš Podlaha
| 19.07.09 06:55
Velmi by mne zajímalo totéž, zrovna přemýšlíme nad nabídkou standardních keramických dlažeb, ale tohle je přesně to co jsme nikde nenašli a chtěli bychom ... Beze spár, jednolité - příjemný minimalismus
pěkné
hy kal
| 20.07.09 08:41
Moc se mi Váš dům líbí, ať Vám je dobrou oázou. Škoda je jen ťech sousedů...je to o volbě místa s tím už teď mnoho neuděláte.
fotografování architektury a fotografování života
osamu okamura
| 20.07.09 01:44
tomasi reaguji na tebe - myslím prezentace na architektonickém webu (podobně jako v architektonickém časopise) má především pomoci čtenářům, ať již architektům či laikům, "přečíst" prostorové, materiálové, světelné... prostě celkově spíše architektonicé řešení stavby jako takové. proto se pro tyto (velmi specifické) účely stavby fotí PRÁZDNÉ (často právě ve stavu "před nastěhováním"). člověk se v nich za pomocí plánů tak poměrně lépe orientuje. to vůbec neznamená, že by architekti neměli rádi lidi, jak se někdy zcela mylně interpretuje. tedy: FOTOGRAFIE ARCHITEKTURY a DOKUMENTÁRNÍ FOTOGRAFIE jsou, dle mého názoru, prostě jen dvě odlišné (fotografické) disciplíny. rozhodně však neříkám, že mě nebaví i s hranicí mezi těmito disciplínami experimentovat - a mnozí fotografové (a hlavně architekti to také dělají - a velmi dobře rozumím tomu proč...
som veľmi rada
anna_cukor
| 09.08.09 11:23
dávno ma nezaujal domček svojou čistotou riešenia, vizuálnou aj technickou súčasnosťou a zároveň snahou o skĺbenie s tradíciou, podľa mňa je výborný, námietky týkajúce sa polohy detských izieb nepovažujem za príliš vážne. A práve som si prečítala príspevok martina sadílka, lepšiu obhajobu, by som nenapísala... (snáď len, že ja ako dieťa som pri zaspávaní priam potrebovala cítiť ruch sociálne žijúcich blízkych ľudí)
Domy susedov, áno je to smutné, no s tým nič nenarobíme. A hádam nebudeme takýmto fenoménom ustupovať...
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.