Ke konceptu figurky, jak je formulován v katalogu výstavy ateliéru New Work: figurkativní stavby mohou stát pouze na místech, kde nemusejí ničemu odpovídat, kde dominují a možná místo vytvářejí. Bylo by velmi zajímavé vytvořit figurku, která je více v dialogu s už existujícím místem a stává se jeho spoluobyvytelem (možná to funguje u domu Květák, nemohu posoudit, neviděla jsem v realitě). Taky by mě zajímalo, jak by to vypadalo, kdyby byly dvě figurky vedle sebe a jaký rozhovor by vedly.
Zrovna na Barbořině dvě figurky jsou, ale jejich kontakt není kvůli vzdálenosti a topografii místa přímý; mnohem zajímavější jsou Sysel a Torzo (myslím, že dostalo pojmenování Torzo) v Míkovicích. Tam je to velmi zajímavé, poněvadž oba domy stojí na původní jediné parcele. Interpretace jejich vztahu je čistě subjektivní záležitostí konkrétního pozorovatele. Mně osobně to evokuje vztah rodiče a potomka, asi kvůli orientaci obličejů figurek.
Květák je podle mě nejkontextuálnější realizací New Work.
Přidávám svůj obdiv, vila na Barbořině je naprosto úchvatná!
Mimochodem, také by mě zajímala cena realizace,
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.
Květák je podle mě nejkontextuálnější realizací New Work.
Mimochodem, také by mě zajímala cena realizace,