The Umbrella (deštník) projekt byl při své velikosti 1 468 m² (16.000 čtverečních stop) zrealizován částkou 1,85 milionu dolarů. I při tříletém minimu kursu dolaru ke koruně mi vychází 45 000 Kč na metr čtvereční. Přitom šlo pouze o rekonstrukci dvou skladových budov ze čtyřicátých let na kanceláře a konferenční místnosti. Jako u ostatních Moosových rekonstrukcí v okolí, nezasahoval nijak do vnější formy budovy. Jen přilepil zajímavý umělecký objekt na fasádu, aby náhodného pozorovatele upoutal a dům se lépe pronajal.
Strukturu deštníku tvoří symbióza dvou stávajících střešních vazníků, dvou recyklovaných dřevěných vazníků z nedaleké zdemolované budovy a nový kovový nosník (rádoby vazník). Kovové trubky přidané k vazníkům kryjí schodiště a nesou pokroucený skleněný přístřešek. Přímo pod deštníkem se nachází video a konferenční místnost, dále pak následují kanceláře prostory reklamní a produkční firmy
t minus 30 Films.
Deštník je kaskádovitá řada NURBS ploch z laminovaného skla, které jsou připevněny k otevřené platformě a schodišti. Jde o první viditelnou budovu, když vejdete do areálu jeho šesti děl skrz
The Stealth. Deštník funguje jako pódium pro hudebníky, řečníky a k posezení během polední přestávky s báječným výhledem na celý areál.
Mosse postihlo podobné štěstí jako
FOGa v případě Lewis House (nezrealizovaný projekt 1985-95), kdy si mohl nezávisle na penězích a čase zkoumat různé materiály a technologie, aby se jeho několikaleté poznatky zužitkovaly v
Guggenheim Museum Bilbao. Myslím, že o Mossovi ještě hodně uslyšíme.
Ocenění:
- AIA/LA Design Honor Award, 1999
- LA Business Council Design Award, 2000
- Saflex Glass Design Award, 2001