rekreační středisko ROH. Kriticky vzato, posttotalitní hyper architektura má horizont, který díky Bohu nikdy nepřekročí, a v tom vidím naději pro tu konečně demokratickou, co přijde po ní.
"Posttotalitni hyper architektura" viz tato realizace, je zajímavé, jak formálně čerpá z té normalizační. "Demokratická" je komunikativnější a méně formální, více zohledňuje souvislosti a charakter místa a obyvatel.
Tak přece může mít dům obývák a 3 ložnice. Uvažuje jako podnikatel: Bazén zvlášť aby jej mohli využívat i jiní, když tam není. Je to postavené tak, aby to šlo snadno prodat, když ho to omrzí a bude chtít do většího. Je to navržené pro využití běžnou rodinou. Mně se to líbilo na první pohled, tmavší fasáda. Ale uvnitř už je to takové nudné, bez nápadu. Mám radši domy, co vypadají jakoby menší, aby nedráždily závistivce. A vevnitř mají překvapit.
Kdyby tento dům stál na pozadí švýcarských nebo rakouských alp (nebo jiném, totalitou nezasaženém regionu), možná by se o něm psalo jako o normální ssučasné architektuře a nikomu by to nepřišlo divné. V malé české kotlince je z toho ale hned ROH nebo PHA (posttotalitní hyper architektura). Je zajímavé, jak totalita, která už tu není, je stále patrná ve vnímání prostředí. Nebo je problém jinde?
Úplně nevím, jak pracovat s pojmem hyperarchitektura. Jestli je to obdoba hyperprostoru ve vesmíru. Pokud ano, pak, dle wikipedie, lze do takovéto architektury „vstoupit jen pomocí energetického pole nebo zařízení ohýbajícího prostor“ A to je pak teda „fakt hustý“.
Já to vnímám jen jako nabubřele marketingovou novořeč, podobně jako slovo hypermarket.
Vít Máslo píše: "Vila Čeladná se zmocňuje vnějších privátních prostorů svojí hyper-střechou a v určitých momentech se díky svojí tmavší, stínové estetice 'ztrácí' na horizontu."
Podobné floskule jdou i z pera Jakuba Ciglera: "Počítáme s polouzavřenými městskými bloky, které respektují charakter metropolitní zástavby tak typický právě pro Žižkov a Vinohrady,"
Když čtu podobně náhodné shluky slov, musím se vždy štípnout, jestli se mi to jen nezdá.
Tak to pak možná ano. Ale bral bych to jako osobní názor. Mě se vždy příčí posuzovat cokoliv podle fotografií, pokud to nemá být fotografie sama, neb tak jako lidé jsou i místa nebo věci více či méně fotogenická a záleží pouze na umu fotografa, zda se mu podaří zachytit a zobrazit realitu (reportážní foto) nebo sklouzne k ikonické prezentaci "objektu" vytrženého z kontextu, a použije ho spíše jen k vytvoření kompozičně líbivého shluku pixelů. A architektura jakožto disciplína trojrozměrná se už jen z této podstaty nedá hodnotit na základě dvourozměrných fotografií. A ano, řeči architektů mohou být manipulativní a líbivé. Jejich pravdivost ale nelze ověřit jinak, než opět v prostoru samém Já sám bych se tedy raději štípal až u vstupu na pozrmek té které stavby.
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.
ked je toto rekreacna vila, ako musi vyzerat jeho rezidencna vila :P
inak domcek paradny, jednoduchost a cistota. palec hore.
Vít Máslo píše: "Vila Čeladná se zmocňuje vnějších privátních prostorů svojí hyper-střechou a v určitých momentech se díky svojí tmavší, stínové estetice 'ztrácí' na horizontu."
Podobné floskule jdou i z pera Jakuba Ciglera: "Počítáme s polouzavřenými městskými bloky, které respektují charakter metropolitní zástavby tak typický právě pro Žižkov a Vinohrady,"
Když čtu podobně náhodné shluky slov, musím se vždy štípnout, jestli se mi to jen nezdá.