Tak máme objekt prohlášený za památku! Ovšem novému majiteli je to jedno, domnívá se, že když ji obalí ve skle a betonu, nahoru i dozadu, že pořád ta památka je uvnitř a tím je vše v pořádku. A zřejmě si to myslí i příslušný úředník. Vždyť to nebouráme! Je to spíš jak zlý sen, který ne a ne skončit, výčet budov, která projektově začaly na sklonku 60. let a vyrostly v průběhu 70. let, a které jsou předmětem soustředěných útoků investorů, nechce vzít konce. Zajímá mne, kdo je pod tímto návrhem podepsán jako architekt, spíš bych měla napsat "architekt". Začínám ovšem mít pocit, že si tuto barbarskou situaci asi zasloužíme, protože ve chvíli, kdy kdokoli upozorní na to, že se chystá zničení nějaké hodnotné stavby, ruče přispěchá spousta těch, kteří napíší, že je to jen dobře ... Skleněný sarkofág schovávající kdesi původní budovu - to je navíc neuvěřitelně tupá rána nejen Spálené, ale stejně tak Národní třídě.
Dozvíme se někdy jméno toho autora "architekta" ?
Proč se ten "architekt" dosud zde na Archiwebu nepochlubil svým dílem?
Proč tu nejsou uveřejněny vizualizace budoucího díla, budoucí přestavby?
A co nám na tu přestavbu poví komora architektů?
Ono to je jedno uplně všem, kdo nejsou členy klubu Za starou Prahu. Jsem si přečetl zápis z gremiální rady IPR k Máji z 29.6.2018, takto akademicky dekonstruktivní přístup v duchu "anything goes" se dostane do učebnic posttotality, kdy vůbec nic ale fakt nic neznamená. Úplně mne ovanul dech devadesátek. Obsazení - šest profesorů, čtyři docenti, tři architekti, jedna doktorka a jedna zátupkyně investora:
www.iprpraha.cz/uploads/assets/dokumenty/gremialni_rada/zapi s_gr_29_6_18.pdf
normálka, jak se za 30 let přistupuje k domům nejen uvnitř centra Prahy pod dohledem pražských památkářů. developer opět zvítězí nad vkusem za pomoci peněz. současný majitel byl problémový i v Plzni ne?! ta krabice bude jen pračkou na peníze, dost pochybuji, že v souladu s původními projektem z doby výstavby... novo/stavba dopadne stejně nevkusně jako barák na Václaváku, jakýsi květinový dům. bezduchá hmota bez estetických kvalit. škoda Máje, plně podporuji Klub za starou Prahu!
nejdřív doporučuji přednášku Martina Rajniše a Johnyho Eislera k Máji z roku 2011. Stačí zhruba od 1:00:00 dál https://vimeo.com/16089130 S navýšením domu totiž přišli oni sami jako původní autoři. S takovou situací naše památková péče prostě neumí pracovat...
Pane, nevím kdo jste, ale všichni jistě ocenili nebývalou odvahu s jakou jste nám sdělil třicet let po pádu komunismu informaci, kterou skalní komunisti už hlásali v době, kdy dům nebyl ani dokončen a díky jim přišel o označení 02, neb to byl projev buržoazní kybernetiky. Ten dům je takovým skvostem z dob komunismu asi jako Sedmikrásky , O slavnosti a hostech a Hoří, má panenko, vzniklých natruc komunistům a takovým jako Vy. Tragédií ovšem je, že dle věstníku 2/2019 jsou autory přestavby skutečně dva původní tvůrci....jak píše Tomáš Starý. Ovšem památková ochrana je nad autorským právem, jak jistě potvrdí renomovaní právníci. Jsou to ale paradoxy...
Přemýšlím, co ty "nové" fasády jsou vlastně stylově zač? Proč se autoři v roce 2020 stylově vrací ze 70. let do 60., tj. z mašinismu k pozdnímu modernismu? To je jak kdyby architekt Josef Fanta v roce 1950 přestavoval Hlavní nádraží ze secese do historismu. Zatímco Alena Šrámková adaptaci ČKD na Můstku z kanceláří na obchod zvládla v původním duchu, tady se původní mladistvá a svěží architektura mění na stokrát ohraný neobrutalismus, a to, co na Máji je super, má být najednou fuč a má to nahradit dnešní nijakost a bezradnost? Investor, autoři a památkáři by měli krásu Máje uchovat, ne ji zapomenout. "Hynku! Vileme!! Jarmilo!!!"
"mladistvou a svěží krásu" Máje je třeba odstranit, nejspíše ten mašinizmus zbourat a postavit tam věrnou kopii budov, které tam stály dříve. Máj bude další Transgas a Ještěd. A bude dobře. A památková ochrana není nad autorským právem. Památkáři jsou věšinou škodná bez jakékoliv kloudné myšlenky.
Arch. Eislera jsem nikdy nemel tu cest osobne poznat, ale Martina Rajnise ano a proto jsem se zajmem ocekaval s cim prisli. To sestupnovane bocni pruceli do Spalene ulice jsem vzdy chapal jako umyslne zacleneni se do tehdejsiho stavu, trvajicim tehdy na te strane ulice, kdy tenkrate nikoho ani nenapadlo, ze tam bude stat to co dnes tam stoji. Tak jsem to cenil.
Ctouce nejprve o zameru techto panu architektu s velkym zajmem, predpokladaje, ze chteji vytvarne doresit dnesni stav mista. Navic bylo naznaceno, ze to co dnes stoji neni presne to, co puvodne chteli, ze “rezim” jim to tehdy nedovolil. Tak jsem byl velmi natesen, co to bude.
Ted jiz vidim alespon obecne zobrazeni soucasneho zameru, od Perstyna i ze Spalene.
Jaka to studena sprcha. Develotr sam by to lepe nenafoukl k ziskani i toho poslednoho mozneho ctverecniho metru navic ! I za cenu vymazani toho vseho, co to ten barak dnes dela. Jak si takto pokalet svoji vlastni praci !
Jestli toto je to, co komuniste puvodne zamitli, tak jim patri nas dik (lec mozno je, ze oni a jejich pohrobci by tomu dnes, ve svych prevlecich za “kapitalisty” tleskali, ne li i tezili z toho).
Prosím, mohli by ti dva z původních autorů, kteří se na projektu rekonstrukce podílejí, k tomu vysvětlit, jak to mysleli tenkrát, co jim bylo znemožněno udělat, a jak to myslí nyní? Nechce se mi tomu věřit, ale třeba mi něco uniká.
A dotaz mám i na pana Václav Pokorného - která stavba je Vaším oblíbencem?
Nečekal jsem, že Klub Za starou Prahu bude takhle sprostě lhát a manipulovat. Prezentované vizualizace nemají se schváleným návrhem lautr nic společného. To jsou asi 2 roky staré obrázky. Tohle je fakt ubohé.
Kam zmizely všechny ty zářivé barvy, dramatické kompozice, technicistni trouby, skleníky, postmoderní okna a velkorysé prostory? To vše má nahradit závoj reflexní fasády a šedý obklad. Od autorů je to možná upřímné, stáří je smutné a zapomětlivé, ale asi to není to, proč se Máj stal kulturní památkou.
to rád slyším, a mohu je vidět?
Proč jste wdth a sgsfdhsgg v utajení, se nestyďte
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.
Proč se ten "architekt" dosud zde na Archiwebu nepochlubil svým dílem?
Proč tu nejsou uveřejněny vizualizace budoucího díla, budoucí přestavby?
A co nám na tu přestavbu poví komora architektů?
www.iprpraha.cz/uploads/assets/dokumenty/gremialni_rada/zapi s_gr_29_6_18.pdf
Ctouce nejprve o zameru techto panu architektu s velkym zajmem, predpokladaje, ze chteji vytvarne doresit dnesni stav mista. Navic bylo naznaceno, ze to co dnes stoji neni presne to, co puvodne chteli, ze “rezim” jim to tehdy nedovolil. Tak jsem byl velmi natesen, co to bude.
Ted jiz vidim alespon obecne zobrazeni soucasneho zameru, od Perstyna i ze Spalene.
Jaka to studena sprcha. Develotr sam by to lepe nenafoukl k ziskani i toho poslednoho mozneho ctverecniho metru navic ! I za cenu vymazani toho vseho, co to ten barak dnes dela. Jak si takto pokalet svoji vlastni praci !
Jestli toto je to, co komuniste puvodne zamitli, tak jim patri nas dik (lec mozno je, ze oni a jejich pohrobci by tomu dnes, ve svych prevlecich za “kapitalisty” tleskali, ne li i tezili z toho).
A dotaz mám i na pana Václav Pokorného - která stavba je Vaším oblíbencem?
Proč jste wdth a sgsfdhsgg v utajení, se nestyďte