Jaky to hezky obrazek, znazornujici zajimave slozeni architektonicke skladby hmot, v podstate ze tri casti. Pri strane Ceskeho rozhlasu prizdenou horizontalu, umirnene vertikaly, schovane v pozadi a uprostred vseho skutecny "meisterstueck", ve svem provedeni uvadejici prvni "vzletne dlazebni kostky" ve Stredni Evrope (neli na svete). Dle mne velmi zajimave, az libive.
Avsak zcela mimo sve misto, takto porusujici mestskou skladbu sveho okoli. Az skolni vzor nedostatku vztahovosti k svemu mistu, casteho to nedostatku architektury poslednich to generaci, kde architektura mista se stava architekturou predmetu. Ostatne vyraz "stavebni objekt" (OBJEKT (cesky) PREDMET) to presne vyjadruje. Predmet neni pak jiz vazan na sve misto. Jako napr. ten nas “Drakulov” puvodne pry minen pro az presluneny Irak, dnes obyvajici az casto posmurnou Prahu
Neocekavam, ze nahradou na prave dobourovanem miste bude neco prilis "zajimaveho" (majice pojiti z jehly uspesneho tvurce architektonicke konfekce) ale pokud to obnovi puvodni mestotvornou skladbu, tak to bude urcite zlepseni soucasneho stavu.
... taky jsem na tu tušovou kresbu zamyšleně koukal a říkal si, jak jen se může zdánlivě hezký nápad zobrazený na papíře drasticky lišit od skutečné realizace takového nápadu! Agresivitu vůči urbanistickému kontextu nelze odhalit, jelikož palác Museum ani Rádio se na obrázku vůbec nevyskytují. Provozně to nefungovalo (vizte strašidelný průchod skrze blok), materiálově to selhávalo (tyhle stavby stárnou jenom do ošklivosti)... A ve škole, u diplomu, by za to při tom byla jednička s hvězdičkou! Trpké poučení...
Přednáška se nemusí snažit odkrýt hlavní příčiny toho, proč ochrana poválečné architektury stále selhává.
Je to nad slunce jasné, komunistická architektonická zvěrstva netřeba pro jejich hrůznou ubohost chránit.
Například: obchodní dům Špalíček v Jihlavě, obchodního centrum Slezanka v Opavě, obchodní dům Ještěd Liberec, v Praze pak Pakul, prošívaná deka na Národní třídě alias Nová scéna, dům ČKD na Můstku, budova Federálního shromáždění, Trangas, trojpyj, Obchodní dům Kotva, Barandovský most, budova banky na Štefánikově ulici na Smíchově, ....., Prior v Prostějově, ....
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.
Avsak zcela mimo sve misto, takto porusujici mestskou skladbu sveho okoli. Az skolni vzor nedostatku vztahovosti k svemu mistu, casteho to nedostatku architektury poslednich to generaci, kde architektura mista se stava architekturou predmetu. Ostatne vyraz "stavebni objekt" (OBJEKT (cesky) PREDMET) to presne vyjadruje. Predmet neni pak jiz vazan na sve misto. Jako napr. ten nas “Drakulov” puvodne pry minen pro az presluneny Irak, dnes obyvajici az casto posmurnou Prahu
Neocekavam, ze nahradou na prave dobourovanem miste bude neco prilis "zajimaveho" (majice pojiti z jehly uspesneho tvurce architektonicke konfekce) ale pokud to obnovi puvodni mestotvornou skladbu, tak to bude urcite zlepseni soucasneho stavu.
Je to nad slunce jasné, komunistická architektonická zvěrstva netřeba pro jejich hrůznou ubohost chránit.
Například: obchodní dům Špalíček v Jihlavě, obchodního centrum Slezanka v Opavě, obchodní dům Ještěd Liberec, v Praze pak Pakul, prošívaná deka na Národní třídě alias Nová scéna, dům ČKD na Můstku, budova Federálního shromáždění, Trangas, trojpyj, Obchodní dům Kotva, Barandovský most, budova banky na Štefánikově ulici na Smíchově, ....., Prior v Prostějově, ....